Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły
Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły z działalności w okresie od dnia 7 marca 2023r. do dnia 24 kwietnia 2023r. W okresie międzysesyjnym podjęto następujące działania:
- W zakresie działalności Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej.
1. Wydano:
- 19 decyzji na zajęcie pasa drogowego,
- 11 decyzji na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym,
- 4 decyzje na umieszczenie reklamy w pasie drogowym
- 13 uzgodnień dotyczące umieszczenia urządzenia w pasie drogowym,
- 4 uzgodnienia dotyczące zjazdu z drogi gminnej,
- 1 decyzję na przebudowę zjazdu w pasie drogowym,
- 2 decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach.
2. Przyjęto 10 informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania.
3. Wydano 3 zaświadczenia potwierdzające złożenie w 2023r informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania.
4. W dniu 21.03.2023 r. podpisano umowę na zadanie pn.: „Wykonanie zabudowy kuchennej do kuchni w świetlicy wiejskiej w Piaskowie”. Wykonawcą robót jest: GotoweMeble Teresa Bartczak ul. Szamotulska 27, 64-500 Jastrowo. Cena oferty: 29.900,00 zł brutto. Termin realizacji: 29.09.2023 r.
5. W dniu 14.04.2023r. podpisano umowę na zadanie pn.: „Budowa stacji przeładunkowej odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą techniczną dla miasta i gminy Szamotuły” – zaprojektuj i wybuduj. Wykonawcą zadania jest: Ekspertis Budownictwo Sp. z o.o. Sp. k. ul. Nieszawska 1, 61-021 Poznań. Cena oferty – 4.230.401,80 zł brutto Termin realizacji: 20 miesięcy od dnia podpisania umowy.
6. W dniu 24.04.2023 r. rozstrzygnięto postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą: „Remont cząstkowy nawierzchni asfaltowych na terenie miasta i gminy Szamotuły w 2023 roku” Wykonawcą robót jest: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych S.A. w Szamotułach ul. Powstańców Wlkp. 75 64-500 Szamotuły Cena oferty – 246.984,00 zł brutto. Termin realizacji: 7 miesięcy od daty zawarcia umowy.
7. W dniu 25.04.2023 r. rozstrzygnięto postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą: „Świadczenie usługi operatora systemu rowerów miejskich w 2023 r.” Wykonawcą usługi jest: Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji ul. Przasnyska 6b 01-756 Warszawa. Cena oferty – 233.183,40 zł brutto Termin realizacji: 7 miesięcy od dnia zawarcia umowy (jednak nie dłużej niż do dnia 30 listopada 2023r.).
- W zakresie działalności Wydziału Nieruchomości i Gospodarki Przestrzennej.
- Wydano 4 decyzje podziałowe.
- Wydano 9 opinii podziałowych.
- Wydano 97 decyzji o warunkach zabudowy.
- Wydano 2 decyzje celu publicznego
- Wydano 77 zaświadczeń dotyczących przeznaczenia terenu.
- Nadano 10 numerów porządkowych.
- Zawarto 16 umów dzierżawy na nieruchomości zabudowane i niezabudowane.
- Wykazano 9 nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych przeznaczonych do dzierżawy.
- Wykazano do zbycia nieruchomości położone w Otorowie, Lipnicy i Szamotułach.
- Podpisano akt notarialny nieodpłatnego nabycia z zasobu Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, nieruchomości położonych w miejscowości Śmiłowo, działka nr 41/10 -ulica Tęczowa oraz działka nr 41/21 – ulica Parkowa.
- Zrezygnowano z prawa pierwokupu nieruchomości położonej w Gałowie przy ul. Kwiatowej.
- Wysłano 176 wezwań zaległej opłaty dotyczącej dzierżawy, użytkowania wieczystego i opłaty przekształceniowej.
III. W zakresie działalności Wydziału Gospodarki Odpadami
Wpłynęło 90 deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w tym od 13 nowych płatników.
IV. W zakresie działalności Wydziału Kultury, Sportu i Funduszy Pomocowych
- Wniosek złożony przez Miasto i Gminę Szamotuły w ramach programu „Szatnia na medal” dotyczący zadania pn. „Modernizacja budynku szatni sportowej KS Kąsinowo” uzyskał dofinansowanie w wysokości 15 000,00 zł.
- W ramach ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej naboru wniosków, złożono wniosek dotyczący usuwania odpadów z działalności rolniczej z terenu Gminy Szamotuły. Wniosek aktualnie znajduje się w ocenie.
- W ramach ogłoszonego przez Ministra Sportu i Turystyki naboru wniosków na budowę przyszkolnych hal sportowych, złożono wniosek dotyczący budowy hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 1 w Szamotułach. Wniosek aktualnie znajduje się w ocenie.
V. W zakresie działalności Wydziału Administracyjno – Gospodarczego
- W dniu 2 marca 2023r. podpisano umowę na przygotowanie dokumentu: „Raport o stanie Miasta i Gminy Szamotułyza 2022 rok”. Raport zostanie przygotowany przez Wielkopolski Ośrodek Kształcenia i Studiów Samorządowych. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy wynosi 3 690,00 zł brutto.
- Zakupiono dla Urzędu Miasta i Gminy niszczarkę Kobra, wartość zakupu 6.350,00 zł brutto; Firma :Koneser Katarzyna Kosmaniuk , Olsztyn
- Ogłoszono, na platformie zakupowej Open Nexus, zapytanie ofertowe na „Dostawę materiałów kancelaryjnych i biurowych do Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach”. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Hurtownia Artykułów Biurowych „Ryza” Monika Grzelak, Śrem ul. Stanisława Wyspiańskiego 7. Wartość zamówionej dostawy wynosi 45 343,00 zł brutto.
- W dniu 24.04.2023r. rozpoczęto wysyłanie wezwań na kwalifikację wojskową która odbędzie się w dniach 16 – 24.05 2023 r.
- Podjęto prace przygotowawczo organizacyjne w związku z przetargiem na zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP w Otorowie.
- Podpisano Umowy dotyczące obsługi informatycznej Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły:
- umowa z firmą Wolters Kluwer Polska Spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie, przedmiot umowy: licencja na program LEX Administracja, całkowity koszt usługi: 24.944,40 zł brutto,
- umowa z firmą Trol InterMedia sp. z o.o. z Wronek, przedmiot umowy: udostępnieniu oprogramowania portalu 2ClickPortal Cloud www.szamotuly.pl, całkowity koszt usługi: 3.926,16 zł brutto,
- Przeprowadzono procedurę zakupową na zakup tuszy i tonerów dla Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły. Wybrano ofertę firmy Blackline ze Szczecina. Cena oferty wyniosła 18.684,93 zł brutto.
- Przekonfigurowano komputery z dostępem do rejestrów państwowych „Źródło” zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Cyfryzacji.
VI. W zakresie działalności Wydziału Promocji, Komunikacji i Współpracy Zagranicznej
W zakresie promocji:
- Stałe prowadzenie portali www.szamotuly.pl oraz Facebook Miasta i Gminy. Przygotowane i zamieszczone newsy – 159 szt.:
- www.szamotuly.pl – 66 szt.
- Facebook – 71 szt.
- Infokioski – 22 szt.
- Stałe zarządzanie treścią znajdującą się w infokioskach.
- Przygotowano kolejne wydanie Informatora Miasta i Gminy Szamotuły oraz rozdystrybuowano go na terenie miasta i gminy Szamotuły.
- Przygotowano wysyłkę oraz przesłano do miast partnerskich Szamotuł publikację pt.: WSPÓŁPRACA PARTNERSKA SZAMOTUŁ Z MIASTAMI EUROPEJSKIMI W LATACH 1989-2019” autorstwa Pana Piotra Nowaka.
- Przygotowano grafikę życzeń świątecznych oraz przeprowadzono ich wysyłkę w formie elektronicznej (ok. 200 adresów e-mail).
- Zlecono wykonanie kolejnych tabliczek upamiętniających Powstańców Wielkopolski pochowanych na szamotulskim cmentarzu.
- Produkcja materiałów reporterskich Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły emitowanych w Teleskopie Kulturalnym TVP3 Poznań. Przygotowany materiał jest zamieszczany również w mediach UMiG takich jak Facebooki i strona www.szamotuly.pl.
- Stała działalność informacyjno-promocyjna jednostek samorządu terytorialnego oraz podmiotów zewnętrznych działających na terenie gminy Szamotuły.
- Wielokrotny udział pracowników Wydziału w wydarzeniach zewnętrznych odbywających się na terenie Miasta i Gminy Szamotuły celem przygotowania relacji medialnych.
- Stałe udzielanie odpowiedzi na zapytania prasowe oraz przygotowanie informacji samorządowych celem publikacji w lokalnych mediach.
- Bieżąca działalność Wydziału obejmująca szereg działań administracyjnych
i promocyjnych m. in. takich jak np.: przygotowanie tekstów oficjalnych i podziękowań (w formie tabliczek oraz listów na różne okazje), udzielanie odpowiedzi mieszkańcom, studentom czy instytucjom (różne sprawy, zapytania, ankiety itp.), przekazywanie materiałów promocyjnych i promocja poprzez kampanie banerowe przy okazji organizacji różnych imprez na terenie miasta i gminy Szamotuły oraz utrzymanie sprawnego funkcjonowania stron i portali internetowych administrowanych przez Wydział Promocji.
VII. W zakresie działalności Ośrodka Pomocy Społecznej
- Kontrole jednostki
- W okresie od 18 stycznia do 16 marca 2023r. Najwyższa Izba Kontroli delegatura w Poznaniu skontrolowała działalność jednostki w zakresie realizacji procesu przyznawania oraz wypłat dodatku węglowego. Najwyższa Izba Kontroli pozytywnie oceniła działalność kontrolowanej jednostki, nie sformułowano uwag.
- w okresie od 13 kwietnia 2023r. rozpoczęła się w tut. jednostce kontrola Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w zakresie prawidłowości i rzetelności obliczania składek na ubezpieczenie społeczne, emerytalne i rentowe.
- Dodatek elektryczny
Ośrodek Pomocy Społecznej zarejestrował 169 wniosków na dodatek elektryczny Wypłaconych zostało 146 dodatków (pozytywne decyzje) na łączną kwotę
172 500,00 zł, wydano 18 decyzji odmownych, 5 wniosków pozostało bez rozpatrzenia.
- Współpraca z organizacjami kościelnymi:
- uczestnicy Jadłodajni oraz osoby najbardziej potrzebujące wskazane przez Ośrodek Pomocy Społecznej otrzymały upominki spożywcze o wartości ok. 100 zł oraz uczestniczyli w uroczystym śniadaniu wielkanocnym zorganizowanym przez Parafię św. Krzyża w Szamotułach. Całość sfinansowano w ramach dotacji z budżetu gminy oraz powiatu.
- Jadłodzielnie w gminie Szamotuły cieszą się dużym zainteresowaniem. Szczególnie w okresie świątecznym nastąpił wzmożony ruch zarówno po stronie ofiarujących, jak i potrzebujących. Dzięki współpracy Ośrodka Pomocy Społecznej z Parafią pw. Matko Bożej Pocieszenia i św. Stanisława Biskupa 8 kwietnia, tj. w Wielka Sobotę pracownicy tut. ops wydali ponad 200 osobom potrzebującym „święconkę” – ofiarowaną przez mieszkańców oraz zapełniono jadłodzielnie w Szamotułach produktami z tradycyjnej „święconki”.
VIII. W zakresie działalności Szamotulskiego Ośrodka Kultury
1. Ośrodek zorganizował koncerty:
- Patrycji Markowskiej,
- Katarzyny Groniec,
- Sztywny Pal Azji,
- Noviki,
- Retro Boys „Jak trwoga to do Fogga”,
- Made in Warsaw „Tribute to Deep Purple”.
2. Ośrodek zorganizował
- XIX Pokaz Stołów Wielkanocnych na Rynku,
- konkurs na palmę i pisankę wielkanocną,
- spektakl Karoliny Martin „Trzy ćwierci do śmierci”,
- Artystyczne Spotkania Recytatorów,
- dwa spektakle teatralne Grupy Teatralnej z SzOK,
- spotkanie Klubu Seniora,
- warsztaty garncarskie dla rodzin,
- warsztaty wyplatania koszyków dla rodzin,
- wielkanocne warsztaty decoupage dla seniorów.
3. Ośrodek współorganizował wystawę malarstwa „No z tego, ni z owego – projekt Halunki Malunki” Haliny Mruczek.
IX. W zakresie działalności Biblioteki Publicznej
1. Ekspozycja wystawy „Żołnierze Wyklęci- podziemie niepodległościowe 1944-1963” opracowanej przez IPN w dniach 01-04.03
2. Warsztaty „Przyjaźń ze sobą” z p. Magdaleną Spychałą, trener TUS, coach- 08.03 – 25 uczestniczek
3. Dziecięca Biblioteka Doświadczeń – Warsztaty budowania zdalnie sterowanych pojazdów z klocków LEG), 11.03 – 24 os.
4. Wieczór gier planszowych, 16.03 – ok. 20 os.
5. Spotkanie autorskie z Ałbeną Grabowską, 22.03 – ok. 50 os.
6. IV Turniej Poetycki o Pierścień Halszki – 25.03 – 11 uczestników
7. Zrób z nami wielkanocnego zajączka, 30.03 – 18 osób
8. Spotkanie DKK, 23.03
9. Wieczór gier planszowych, 13.04
10. Halszkon, 15.04 – udostępnienie pomieszczeń bibliotecznych dla prelegentów w ramach Konwentu Fantastycznego „Halszkon”
11. Rozpoczęcie cyklu „Rozmowy po kropce, czyli warsztaty literackie”, prowadzonych przez p. Marzenę (…) 1 os.
12. Spotkanie autorskie z Martą Łabęcką, 19.04 – około 70 os.
13. Warsztaty Book Folding, 22.04, 11 uczestników
14. Kolejne rozmowy w ramach Archiwum Historii Mówionej
15. 2 ekspozycje w Galerii Jednego Dzieła
16. Ogłoszenie konkursów na okres 01.04-30.04
-konkurs literacki – „Bohaterzy Powstania Styczniowego z regionu szamotulskiego”
-konkurs plastyczny – „Moja wymarzona biblioteka”
17. Cykliczne zajęcia i warsztaty dla dzieci z przedszkoli i młodszych klas szkolnych – 16 spotkań – 297 dzieci
18. Zajęcia edukacyjne, lekcje biblioteczne dla klas VIII i szkół średnich – 3 zajęcia, 75 uczniów
19. Wypożyczenia w budynku głównym w w/w okresie: 8463-wypożyczalnia, 2877-dziecięcy dział
20. Zakupiono: 347 egz., przyjęto w darze: 31 egz.
Źródło: https://www.bip.szamotuly.pl/a,36621,informacja-za-okres-703-240423-r.html