Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły
Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły z działalności w okresie od dnia 12 września 2023r. do dnia 23 października 2023r.
Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły
W okresie międzysesyjnym podjęto następujące działania:
- W zakresie działalności Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej.
1. Wydano:
- 30 decyzji na zajęcie pasa drogowego,
- 21 decyzji na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym,
- 3 decyzje na umieszczenie reklamy w pasie drogowym
- 19 uzgodnień dotyczących umieszczenia urządzenia w pasie drogowym,
2. W dniu 26.09.2023 r. podpisano umowę na zadanie pn.:
„Budowa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych dla miasta i gminy Szamotuły”- zaprojektuj i wybuduj
Zadanie jest dofinansowane w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych” zgodnie z wstępną promesą nr Edycja3PGR/2021/2166/PolskiLad, przyznaną w związku z wnioskiem złożonym przez Zamawiającego na realizację niniejszej inwestycji.
Wykonawcą zadania jest:
Ciepłownik Ekoinwestycje Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa
ul. Grunwaldzka 475, 62-064 Plewiska
Cena oferty brutto: 2.202.007,50 zł
Termin wykonania zamówienia: 15 miesięcy od dnia zawarcia umowy
3. W dniu 21.09.2023 r. zawarto umowę na zadanie: „Wykonanie zabudowy kuchennej wraz z wyposażeniem do świetlicy wiejskiej w Piotrkówku”.
Wykonawcą zadania jest: GotoweMeble Teresa Bartczak, ul. Szamotulska 27, 64-500 Jastrowo.
Cena oferty brutto: 19.200,00 zł
Termin wykonania zamówienia: 08.12.2023 r.4. W dniu 04.10.2023 r. zawarto umowę na zadanie: „Doposażenie placu zabaw w miejscowości Przyborowo”.
Wykonawcą zadania jest: FreeKids s.c. A. Gąsiorek Z. Andruszewski Trzęsowice 32, 55-106 Zawonia.
Cena oferty brutto: 17.884,20 zł
Termin wykonania zamówienia: 11.12.2023 r.
- W zakresie działalności Wydziału Nieruchomości i Gospodarki Przestrzennej.
- Wydano 6 decyzji podziałowych.
- Wydano 4 opinie podziałowe.
- Wydano 50 decyzji o warunkach zabudowy.
- Wydano 4 decyzje celu publicznego
- Wydano 48 zaświadczeń dotyczących przeznaczenia terenu.
- Nadano 21 numerów porządkowych.
- Zawarto 30 umów dzierżawy na nieruchomości zabudowane i niezabudowane.
- Wykazano 7 nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych przeznaczonych do dzierżawy.
- Wydano decyzję dotyczącą naliczenia opłaty planistycznej na kwotę 6 210,00 zł.
- Wydano 7 decyzji dotyczących naliczenia opłaty adiacenckiej na kwotę 19 280,80 zł.
- Zrezygnowano z prawa pierwokupu nieruchomości położonej w Szamotułach przy ul. Odległej.
- Ogłoszono przetarg na zbycie nieruchomości położonych w Szamotułach przy ulicy Skrajnej.
- Wynikiem negatywnym zakończyły się przetargi na zbycie nieruchomości w Lipnicy i Szamotułach.
- Wysłano 53 wezwania do zapłaty dotyczące dzierżawy nieruchomości.
III. W zakresie działalności Wydziału Gospodarki Odpadami
Wpłynęły 244 deklaracje o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w tym od 20 nowych płatników.
IV. W zakresie działalności Wydziału Kultury, Sportu i Funduszy Pomocowych
- W ramach Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych, pozyskaliśmy dofinansowanie na realizację poniższych działań:
- Modernizacja oczyszczalni ścieków w Pamiątkowie. Przewidywana wartość inwestycji 2 052 255,00 zł Otrzymane dofinansowanie 1 999 255,00 zł. Termin realizacji zadania 31 grudnia 2025 r.
- Nowoczesna transformacja energetyczna placówek oświatowych w Gminie Szamotuły. Przewidywana wartość inwestycji 4 727 000,00 zł. Otrzymane dofinansowanie 4 254 300,00 zł. Termin realizacji zadania 31 grudnia 2025 r.
- Zakup autobusu elektrycznego na potrzeby dowozu uczniów do placówek szkolnych. Przewidywana wartość inwestycji 2 450 000,00 zł. Otrzymane dofinansowanie 2 000 000,00 zł. Termin realizacji zadania 31 grudnia 2025 r.
- Renowacja kaplicy św. Antoniego w kościele pw. św. Krzyża w Szamotułach. Przewidywana wartość inwestycji 400 000,00 zł. Otrzymane dofinansowanie 392 000,00 zł. Termin realizacji zadania 31 grudnia 2025 r.
- W ramach programu Moje Boisko – Orlik 2012” edycja 2023 – Gmina Szamotuły została wstępnie zakwalifikowana do dofinansowania zadania pn. „Modernizacja kompleksu sportowego „Orlik” w Szamotułach przy ul. Szczuczyńskiej 5.
Całość zadania – 523 159,00 zł, dofinansowanie – 261 579,00 zł, termin zakończenia zadania – 30.09.2024 r.
- Otrzymano dofinansowanie w wysokości 75 750,00 zł na dofinansowanie projektu ze środków PFRON w ramach programu „Dostępna przestrzeń publiczna” na realizację zadania pn. „Likwidacja barier architektonicznych w budynku kina Halszka w Szamotułach”.
- Przygotowano i złożono niżej wymienione wnioski o dofinansowanie:
- W ramach Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych, przygotowano i złożono wniosek dotyczący modernizacji infrastruktury oświetleniowej Miasta i Gmina Szamotuły. Wniosek dotyczy wymiany 1300 nieenergooszczędnych opraw oświetleniowych. Kwota wnioskowanych środków 1 976 000,00 zł
- W ramach naboru realizowanego przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki złożono dwa wnioski o przyznanie dotacji na 2024 na prace remontowe dotyczące grobów wojennych położonych na cmentarzu parafialnym w Szamotułach (groby Władysława Kierzkowskiego i Michała Strzelczaka).
- W ramach naboru realizowanego z Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027 dotyczącego wsparcia infrastruktury edukacyjnej (FEWP.05.01), przygotowano i złożono wniosek o dofinansowanie dotyczący wsparcia powstającego przy ul. Felińskiego przedszkola integracyjnego. W ramach naboru ubiegamy się o dofinansowanie w wysokości 5 313 643,10 zł.
- Ogłoszono konsultacje społeczne z organizacjami pozarządowymi. Konsultacjom został poddany roczny i wieloletni program współpracy.
V. W zakresie działalności Wydziału Administracyjno – Gospodarczego
- Remont podestu (stopnia ) przy drzwiach wejściowych do Budynku D Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły przy ul. Dworcowej 24. Wykonawca: ARTTECH Rafał Mórawski, wydatek 1.279,20 zł brutto,
- Wymiana płytek podłogowych w korytarzu budynku D Budynku Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły. Wykonawca: ARTTECH Rafał Mórawski, wydatek 1.180,80 zł brutto,
- Montaż i wymiana 5 tablic informacyjnych w sołectwach: Lipnica ( nowa ), Otorowo, Śmiłowo, Przyborowo, Przyborówko . Wykonawca: Zakład Produkcyjno-Usługowy Stalum Andrzej Biegański , wydatek 9.999,99 zł brutto,
- Zlecono przegląd techniczny obiektów Miasta i Gminy Szamotuły, wykonawca: Kierowanie i Nadzorowanie Robót Budowlanych inż. Tomasz Wicher,
- Zlecono przegląd gaśnic i hydrantów ppoż. w obiektach Miasta i Gminy Szamotuły, wykonawca: FENIKS Michał Klimek,
- Zlecono przegląd kominiarski w obiektach Miasta i Gminy Szamotuły, wykonawca: Usługi Kominiarskie Andrzej Mikołajczak,
- Zlecono uszczelnienie kominów, zaślepienie nieczynnych otworów kominowych oraz wymianę włazu dachowego w Budynku A Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły przy ul. Dworcowej 26, wykonawca: REM-MODER PPUH Łogwin Konstatnty, wydatek 5.658,00 zł brutto,
- Obsługa administracyjna Obwodowych Komisji Wyborczych działających na obszarze Miasta i Gminy Szamotuły w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz referendum ogólnokrajowym zarządzonych na dzień 15 października 2023 r.:
- przyjmowanie zgłoszeń kandydatów na członków Obwodowych Komisji Wyborczych,
- wprowadzanie kandydatów na członków Obwodowych Komisji Wyborczych od systemu Wsparcie Organów Wyborczych (WOW),
- zaopatrzenie lokali wyborczych w niezbędne materiały potrzebne do przeprowadzenia wyborów,
- zorganizowanie szkolenia dla Obwodowych Komisji Wyborczych przeprowadzonego przez Urzędnika Wyborczego,
- zapewnienie obsługi informatycznej Obwodowych Komisjach Wyborczych , w tym zapewnienie sprzętu komputerowego wraz z dostępem do Internetu w dziewiętnastu Obwodowych Komisjach Wyborczych oraz koordynowanie działań informatycznych 19 operatorów Obwodowych Komisji Wyborczych.
- Przeprowadzono procedurę zakupową na zakup tuszy i tonerów dla Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły. Wybrano ofertę firmy Cmyk Alternative S.C z Krakowa. Cena oferty wyniosła 4.076,22 zł brutto.
- W dniu 15.10.2023 r. zorganizowano na terenach wiejskich Miasta i Gminy Szamotuły bezpłatny Gminny Przewóz Pasażerski w celu zapewnienia przewozu zainteresowanych mieszkańców do lokali obwodowych komisji wyborczych w stałych obwodach głosowania i z powrotem. Z oferty skorzystało około 60 osób.
- Zawarto umowy dotyczące obsługi informatycznej Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły:
- umowa z Zakładem Systemów Informatycznych SIGID sp. z o.o. z Poznania, przedmiot umowy: zakup programu „Ewidencja Decyzji Zajęcia Pasa Drogi”, wydatek 1.955,70 zł brutto,
- umowa z firmą Madkom spółka akcyjna z Gdyni, przedmiot umowy: przeprowadzenie prac wdrożeniowych pozwalających na zintegrowanie systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (SIDAS EZD) użytkowanego przez Urząd Miasta i Gminy Szamotuły z Krajowym Systemem e-Doręczeń (KSED), wydatek 8.610,00 zł brutto.
VI. W zakresie działalności Wydziału Promocji, Komunikacji i Współpracy Zagranicznej
- Stałe prowadzenie portali www.szamotuly.pl oraz Facebook Miasta i Gminy.
– przygotowane i zamieszczone newsy – 129 szt.:
- www.szamotuly.pl – 53 szt.
- Facebook – 64 szt.
- Infokioski – 12 szt.
- Stałe zarządzanie treścią znajdującą się w infokioskach.
- Zlecono wykonanie kolejnych tabliczek upamiętniających Powstańców Wielkopolski pochowanych na szamotulskim cmentarzu.
- Trwają prace nad kalendarzem ściennym Miasta i Gminy Szamotuły na rok 2024 oraz kolejnym wydaniem Informatora Miasta i Gminy Szamotuły.
- Przygotowano teksty, projekt graficzny oraz przekazano do druku nowy folder promocyjny miasta i gminy Szamotuły.
- Stała działalność informacyjno-promocyjna jednostek samorządu terytorialnego oraz podmiotów zewnętrznych działających na terenie gminy Szamotuły.
- Wielokrotny udział pracowników Wydziału w wydarzeniach zewnętrznych odbywających się na terenie Miasta i Gminy Szamotuły celem przygotowania relacji medialnych.
- Stałe udzielanie odpowiedzi na zapytania prasowe oraz przygotowanie informacji samorządowych celem publikacji w lokalnych mediach.
- Bieżąca działalność Wydziału obejmująca szereg działań administracyjnych
i promocyjnych m. in. takich jak np.: przygotowanie tekstów oficjalnych i podziękowań (w formie tabliczek oraz listów na różne okazje), zaproszeń, prezentacji, udzielanie odpowiedzi mieszkańcom, studentom czy instytucjom (różne sprawy, zapytania, ankiety itp.), przekazywanie materiałów promocyjnych i promocja poprzez kampanie banerowe przy okazji organizacji różnych imprez na terenie miasta i gminy Szamotuły oraz utrzymanie sprawnego funkcjonowania stron i portali internetowych administrowanych przez Wydział Promocji.
VII. W zakresie działalności Szamotulskiego Ośrodka Kultury
1. Ośrodek zorganizował koncerty: Haliny Benedyk i Marco Antonelli, Bokka, Arte Con Brio z operetką, III Przegląd Folkloru i Twórczości Ziemi Szamotulskiej „Jakżem jechoł do Szamotuł”,
2. Ośrodek współorganizował koncert charytatywny Krzysztofa Koniarka i VII Charytatywną Noc Planszówek.
3. Ośrodek zorganizował:
a) dwa spotkania dla Klubu Seniora połączone z koncertami,
b) Artystyczne Spotkania Recytatorów,
c) warsztaty jesienne w świetlicach wiejskich,
d) 11 warsztatów hafciarskich we wsiach i w Szamotułach w ramach projektu „Skarb Szamotulski,
e) warsztaty z makramy.
VIII. W zakresie działalności Biblioteki Publicznej
Zorganizowano:
1. Stoisko biblioteczne podczas Equestrian Festival Baborówko 7-10.09
2. Konferencję popularnonaukowa „Bohaterzy Powstania Styczniowego z rejonu szamotulskiego”
– wykłady i otwarcie wystawy przed budynkiem biblioteki 14.09
3. Park(ing) Day – 15.09
4. Warsztaty czekoladowe w ramach cyklu Dziecięca Biblioteka Doświadczeń – 16.09, 15 osób
5. Czytanie łączy pokolenia – 21.09 (pierwsze spotkanie z cyklu)
6. „Spacer z Historią” ul. Wroniecką 23.09
7. Wieczór gier planszowych – 27.09
8. DKK – 28.09
9. Spotkanie ze Z. K. – 04.10, 15 uczestników
10. Noc Bibliotek – 07.10
– gra miejska, quiz biblioteczny, seans filmowy, konkurs na kolaż, kawiarenka ok.60 osób
11. Konkurs plastyczny „Absurd nie czytać…” 20 prac kolażowych
12. Warsztaty kosmetyczne – 14.10, 15 uczestników
13. Wieczór gier – 18.10
14. Wykład dla słuchaczy UTW w ramach projektu „Bohaterzy Powstania Styczniowego” 17.10
15. Konkurs dla Szkoły nr 5 w filii nr 1 „Jesienne skarby w moim ogrodzie” 18.10, 30 osób
16. Warsztaty linorytnicze – 19.10 (spotkanie organizacyjne), 5 osób
17. Cykliczne zajęcia dla przedszkoli i szkół podstawowych w dziale dziecięcym – 13 spotkań, 272 uczestników
Wypożyczenia w budynku głównym: 9597
Zakupy: 570 egz., 34 gry
Dary: 12 egz. na kwotę: 240,00
IX. W zakresie działalności Ośrodka Pomocy Społecznej
- Zespół interdyscyplinarny
Zarządzeniem Nr 937/VIII/2023 Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły
z dnia 06.09.2023. Burmistrz Miasta i Gminy Szamotuły powołał Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy domowej. Pierwsze posiedzenie Zespołu odbyło się w dniu 18 września 2023 roku.
- Strategia polityki społecznej
Ośrodek Pomocy Społecznej w ramach realizacji Strategii Polityki Społecznej na lata 2009-2024 pakietu „Polityka społeczna wobec seniorów” z okazji Ogólnopolskiego, Europejskiego i Światowego Dnia Seniora, przekazał organizacjom senioralnym vouchery na kawę i ciastko dla wszystkich członków do realizacji do 30 listopada w Napoleon Cafe.
- Świadczenia wspierające
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o świadczeniu wspierającym, która wprowadza do systemu prawnego nowe świadczenie tzw. świadczenie wspierające a także zmienia dotychczasowe brzmienie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych w zakresie świadczenia pielęgnacyjnego, Ośrodek Pomocy Społecznej w Szamotułach poinformował pisemnie wszystkich świadczeniobiorców uprawnionych do pobierania świadczeń opiekuńczych o najistotniejszych zmianach.
Ważniejsze zmiany w świadczeniu pielęgnacyjnym:
- świadczenie pielęgnacyjne będzie przyznawane do 18 roku życia osoby wymagającej opieki
- wprowadzono możliwość podjęcia pracy zarobkowej,
- w przypadku śmierci osoby wymagającej opieki, świadczenia wypłacone będą do końca miesiąca następującego po miesiącu zgonu.
Od dnia 1 stycznia 2024 r. zostanie wygaszony specjalny zasiłek opiekuńczy, na który nie będzie możliwości złożenia wniosku.
- W zakresie działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp z o.o. – załącznik nr 1.
Dariusz Wachowiak