Koleje Wielkopolskie – „Nowy Jasiu” nie będzie dymił?
8 sierpnia włączono do eksploatacji pierwszy Hybrydowy Zespół Trakcyjny Impuls 2 typu 36WEh, czyli zmodyfikowany pojazd 36WEhd, który został wyposażony w dwusystemowy (hybrydowy) napęd. Pozwala on na jazdę zarówno pod trakcją elektryczną, jak i na trasach niezelektryfikowanych, dzięki silnikowi spalinowemu.
Koleje Wielkopolskie – „Nowy Jasiu” nie będzie dymił?
Na Dworcu Letnim w Poznaniu odbyła się prezentacja zmodyfikowanego pojazdu spółki Koleje Wielkopolskie. Spotkanie zgromadziło ważne osobistości związane z transportem oraz przedstawicieli mediów. Przemówienie, które rozpoczęło wydarzenie, skupiło się na prezentacji zmodyfikowanego pojazdu, osiągnięciach Spółki Koleje Wielkopolskie oraz ambitnych planach przewoźnika na przyszłość.
W wydarzeniu wzięli udział: Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego. Robert Pilarczyk, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, Marek Nitkowski, Prezes Zarządu Spółki Koleje Wielkopolskie oraz Mikołaj Grzyb, Członek Zarządu Spółki Koleje Wielkopolskie.
– Jesteśmy dumni z tego, że możemy pochwalić się zmodyfikowanym pojazdem Kolei Wielkopolskich powiedział Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego – Z tego miejsca pragnę podziękować i pogratulować zarządowi spółki Koleje Wielkopolskie – dodał.
Prezentacja zmodyfikowanego pojazdu, nazwanego „Impulsem”, który jest efektem wspólnych starań Spółki Koleje Wielkopolskie oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego spotkała się z ogromnym zainteresowaniem mediów. Szymon Wiśniewski, maszynista instruktor, omówił techniczne aspekty pojazdu Wyjaśnił proces przełączania z trakcji spalinowej na elektryczną, prezentując zalety tej modyfikacji, takie jak zwiększona prędkość (do 160 km/h), elastyczność w obsłudze różnych tras oraz ekologiczny charakter.
Zebrani goście mogli dokładnie obejrzeć cały proces przemiany pojazdu ze spalinowego w elektryczny. Pracownicy spółki Koleje Wielkopolskie zaprosiły uczestników spotkania na krótką wycieczkę, podczas której mogli sami ocenić efekty wprowadzonych modyfikacji. – Nowatorski Impuls to pierwszy polski pojazd szynowy, który posiada zarówno napęd elektryczny, jak i spalinowy – powiedział Marek Nitkowski, prezes zarządu spółki Koleje Wielkopolskie – Zastosowanie innowacyjnej technologii sprawia, że funkcjonalność i zakres zastosowania pojazdu znacznie wzrasta. W zależności od potrzeb, pojazdy hybrydowe będą mogły obsługiwać wszystkie siedemnaście odcinków linii, po których kursują nasze pociągi – dodaje.
Wicemarszałek Wojciech Jankowiak oraz prezes Marek Nitkowski podkreślili znaczenie innowacyjnych rozwiązań w transporcie kolejowym. Podczas wydarzenia podano także informacje o dofinansowaniu projektu przez Unię Europejską oraz planach na przyszłość, obejmujących modyfikację kolejnych pojazdów. Podsumowując, dzisiejsze wydarzenie było istotnym krokiem w kierunku nowoczesnego i ekologicznego transportu kolejowego. Zainaugurowane zmiany zapowiadają dynamiczny rozwój oraz pozycjonowanie Kolei Wielkopolskich jako lidera w sektorze transportu publicznego. Pozostałe pojazdy 36WEhd zostaną zmodyfikowane do końca 2023 roku.