Poznajemy Okolice Sękowa
Mieszkańcy Sękowa zapraszają do udziału w rodzinnym rajdzie pieszym na orientację, 23 lipca od godziny 14 (pod warunkiem nienagannej pogody, wcześniejszego zapisania się i rejestracji).
Już po raz dziesiąty kilkuosobowe drużyny ruszą na trasę pod hasłem „Poznajemy Okolice Sękowa”, w poszukiwaniu ukrytych w terenie punktów kontrolnych. W pakiecie otrzymanym w ramach wpisowego (w wysokości 20 złotych od osoby) uczestnicy otrzymają prowiant na drogę, a drużyny – odpowiednie materiały startowe.
Przewidziano także nagrody dla najlepszych drużyn. Szczegóły zawarte są w regulaminie, dostępnym na stronie szamo.info.pl.
Regulamin X Pieszego Rajdu na Orientację
“Poznajemy Okolice Sękowa”
1.
Cele rajdu:
Popularyzacja imprez na orientację. Rozwijanie umiejętności korzystania z mapy. Poznanie najbliższej
okolicy. Aktywizacja i integracja środowiska wiejskiego oraz promowanie aktywnego, rodzinnego spędzania czasu wolnego.
2.
Organizatorzy:
Budowa tras i sędziowanie – Stanisław Kaczmarek
Koordynacja prac organizacyjnych – Maciej Fliger
Impreza odbywa się w ramach Dni Sękowa 2022, organizowanych przez mieszkańców sołectwa Sękowo.
3.
Baza:
Baza rajdu będzie zlokalizowana w świetlicy wiejskiej w Sękowie, gm. Duszniki, ul. Lipowa 32
4.
Trasa:
Trasa rajdu ma długość około 12 km. Długość trasy mierzona jest po najkrótszych wariantach
przejścia wzdłuż elementów liniowych (drogi, rowy, granice kultur itp.). Trasa w zdecydowanej
większości prowadzi po drogach polnych, łąkach i częściowo po lesie. Do odnalezienia będzie około
23 punktów kontrolnych.
5.
Zgłoszenia:
Zgłoszenia zespołów zawierające rok urodzenia uczestników będą przyjmowane pod adresem
internetowym kacstan@gmail.com do 21 lipca 2022r.
6.
Uczestnictwo.
Udział w rajdzie jest dobrowolny. Uczestnicy we własnym zakresie ubezpieczają się od następstw
nieszczęśliwych wypadków. Organizatorzy nie odpowiadają za szkody poniesione przez uczestników
rajdu, jak również za szkody wyrządzone przez tych uczestników wobec osób trzecich. Wchodzenie
na tereny prywatne na własną odpowiedzialność. Zabrania się niszczenia upraw i śmiecenia na
trasie. Uczestnicy rajdu zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego i zachowania
szczególnej ostrożności przy przechodzeniu przez drogi.
Startują zespoły liczące od dwóch do pięciu osób. Liczba pełnoletnich w każdym zespole musi być nie mniejsza niż jeden (ze względów bezpieczeństwa) i nie większa niż trzy.
7.
Zalecane wyposażenie:
- odzież chroniąca przed owadami, jeżynami, pokrzywami itp.,
- środek odstraszający owady,
W niektórych miejscach trasy może być przydatny kompas.
8.
Wpisowe
Wpisowe – płatne na starcie – wynosi 20 zł od każdego uczestnika. W przypadku startu w imprezie więcej niż czworga osób wspólnie zamieszkałych – co piąta gratis (po uwiarygodnieniu).
9.
Program Rajdu
Rajd odbędzie się w sobotę 23 lipca 2022r. według poniższego planu:
- 12:45 – otwarcie bazy imprezy,
- 13:00-13:45 – rejestracja uczestników
(nadawanie numerów startowych w kolejności potwierdzenia obecności w bazie),
- 13:45-14:00 – otwarcie imprezy i odprawa techniczna ,
- 14:00 – start interwałowy (w odstępach dwuminutowych) kolejnych zespołów,
- 17:00 – ognisko i ciepły posiłek,
18:30 – najpóźniejsza zalecana godzina powrotu na metę,
18:45 – uroczyste zakończenie imprezy.
10.
Potwierdzanie punktów kontrolnych
Na starcie zespoły otrzymają mapę topograficzną z naniesionymi punktami kontrolnymi oraz ich
opis i kartę startową. W terenie punkt kontrolny (PK) będzie oznaczony biało-czerwonym
lampionem. Aby potwierdzić zaliczenie punktu kontrolnego należy stawić się przy nim całą drużyną
oraz za pomocą kolorowej kredki zawieszonej przy lampionie przepisać dwuliterowy kod z lampionu
w odpowiednie miejsce na karcie startowej. Kolejność zaliczania punktów jest dowolna.
Warunkiem sklasyfikowania zespołu jest potwierdzenie co najmniej trzech PK i dotarcie na metę w limicie czasu, który wynosi 4 godziny (niezależnie od liczby potwierdzonych PK).
Za każde rozpoczęte 10 minut spóźnienia będzie odliczany od wyniku jeden PK. Limit spóźnień wynosi 30
minut. Ze względów bezpieczeństwa
obowiązkiem każdego zespołu jest odmeldowanie się w bazie.
11.
Klasyfikacja
Sklasyfikowane zostaną wyłącznie zespoły, które zmieszczą się w limicie czasu lub w limicie spóźnień.
O miejscach w klasyfikacji będą kolejno decydować następujące kryteria:
- Liczba zaliczonych punktów kontrolnych (z zastrzeżeniami zawartymi w par. 10 regulaminu).
- Czas pokonania trasy.
Ponadto wprowadzono bonifikaty czasowe. Jeśli w składzie zespołu będzie
dziecko urodzone w 2007 roku lub młodsze, to w zależności od roku urodzenia dziecka zespoły
otrzymają następujące bonifikaty czasowe:
2010 – 5 minut,
2011 – 10 minut,
2012 – 15 minut,
2013 – 20 minut,
2014 – 25 minut,
2015 i młodsi – 30 minut.
Uwaga! bonifikaty czasowe są uwzględniane tylko przy wyniku końcowym, nie mają zaś wpływu na
limit pokonania trasy.
12.
Świadczenia
Na trasę każda drużyna otrzymuje Komplet materiałów startowych, a każda osoba wodę i drożdżówkę.
Na zakończenie imprezy będzie ognisko z kiełbasą oraz ciepłą zupą dla każdego uczestnika, który wróci na mecie w zalecanym czasie. Wszystkie zespoły otrzymają pamiątkowe dyplomy,
zaś dla najlepszych przewidziane są skromne nagrody.
13.
Postanowienia końcowe
Liczba uczestników jest ograniczona, założono limit 80 osób. Dodatkowi zainteresowani mogą być na
swoje życzenie przyjęci, ale organizatorzy zastrzegają, że takie osoby mogą nie otrzymać pełnych świadczeń.
Impreza odbędzie się bez względu na pogodę. Jedynie w przypadku prognozowanego drastycznego załamania pogody organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany terminu imprezy. Ewentualna informacja o tym zostanie rozesłana na wszystkie adresy e-mail uczestników przekazane organizatorowi przy zgłoszeniach najpóźniej dzień przed imprezą (piątek 22 lipca) do godziny 22.
Impreza ma charakter towarzyski, w związku z czym uczestniczące w niej osoby dorosłe, a także opiekunowie prawni w imieniu osób niepełnoletnich, poprzez zaakceptowanie regulaminu wyrażają zgodę na uwiecznianie na zdjęciach (i tylko w taki sposób) ich wizerunku przez innych uczestników oraz organizatorów, a także na wykorzystanie go w relacjach z imprezy pod warunkiem zachowania zwyczajowych norm współżycia społecznego.
Drużyna, której członek zachowywać się będzie w sposób nieakceptowalny dla innych uczestników, może zostać zdyskwalifikowana. Zwraca się uwagę w szczególności na odpowiednie zachowanie względem dzieci i młodzieży i nienadużywanie alkoholu.
Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do organizatorów.
Życzymy przyjemnej zabawy!