Praca w straży miejskiej
Komendant Straży Miejskiej w Szamotułach Maciej Grążka ogłasza nabór na dwa wolne stanowiska urzędnicze APLIKANT (w charakterze strażnika miejskiego).
I. Nazwa i adres jednostki
Straż Miejska w Szamotułach
Pl. Sienkiewicza 14a
64-500 Szamotuły
II. Określenie stanowiska
Strażnik miejski – aplikant,
wymiar etatu – 1 etat (w pełnym wymiarze czasu pracy)
zatrudnienie od dnia 1 lipca 2022 r.
III. Wymagania związane ze stanowiskiem
- Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) ukończone 21 lat,
3) korzystanie z pełni praw publicznych,
4) wykształcenie co najmniej średnie,
5) nienaganna opinia,
6) sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,
7) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie
popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
8) uregulowany stosunek do służby wojskowej,
9) prawo jazdy kat. B. - Wymagania dodatkowe (pożądane):
1) wykształcenie średnie, preferowane wykształcenie wyższe na kierunku: prawo, administracja,
bezpieczeństwo publiczne, ochrona środowiska,
2) doświadczenie w pracy na stanowisku związanym ze stosowaniem przepisów prawa,
3) doświadczenie w pracy w firmach/instytucjach zajmujących się utrzymaniem bezpieczeństwa
i/lub porządku publicznego,
4) ogólna wiedza na temat działalności Straży Miejskiej Szamotuły, wiedza o społeczeństwie,
Mieście i Gminie Szamotuły (w tym znajomość topografii), Polsce i świecie,
5) aktywność sportowa,
6) znajomość języków obcych umożliwiająca co najmniej podstawową komunikację ustną,
7) podstawowa umiejętność obsługi komputer,
8) znajomość przepisów prawnych regulujących ustrój i kompetencje samorządu gminnego.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku
Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie: ochrona porządku
publicznego zgodnie z ustawą o strażach gminnych (miejskich), w tym m.in. podejmowanie
interwencji związanych z nieprzestrzeganiem przepisów prawa, ochrona zgromadzeń i imprez
publicznych oraz obiektów użyteczności publicznej, działania w zakresie ratowania życia
i zdrowia obywateli.
V. Warunki pracy
W pracy na tym stanowisku występuje zarówno wysiłek fizyczny jak i umysłowy,
z przewagą umysłowego; wykonywana jest w pełnym wymiarze czasu pracy (obejmującym
godziny nocne i dni świąteczne); praca samodzielna, narażona na szczególne obciążenia
psychiczne, wymagająca szczególnej koncentracji, dobrego słuchu i ostrości wzroku; praca na
terenie całego Miasta i Gminy Szamotuły, wykonywana wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń,
również w obiektach nieprzystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych; praca może
być wykonywana z wykorzystaniem monitora ekranowego powyżej 4 godzin na dobę;
prowadzenie pojazdów służbowych nieprzystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych;
praca w zmiennych warunkach atmosferycznych, narażenie na kontakt fizyczny z osobą
obezwładnianą, stosowanie środków przymusu bezpośredniego; praca wymagająca pełnej
sprawności psychoruchowej; praca na stanowisku decyzyjnym związanym z
odpowiedzialnością.
VI. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w Straży Miejskiej w Szamotułach, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy
niż 6 %. Informujemy, że niniejsze ogłoszenie dotyczy stanowiska urzędniczego w
charakterze strażnika miejskiego, o którym mowa w ustawie o strażach gminnych (miejskich),
w związku z czym od kandydatów wymagana jest pełna sprawność fizyczna, zgodnie z art. 24
pkt. 6 tejże ustawy.
VII. Wymagane dokumenty - OBOWIĄZKOWE
1) Kwestionariusz osobowy dla osoby ulegającej się o zatrudnienie własnoręcznie podpisany
(wzór kwestionariusza dostępny na BIP UMiG Szamotuły),
2) podpisane własnoręcznie podanie o pracę (list motywacyjny),
3) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
4) niezbędne oświadczenia opatrzone własnoręcznym podpisem:
a) o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku pracy, w tym o
sprawności pod względem fizycznym i psychicznym,
b) o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego
i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
c) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw
publicznych,
d) o posiadaniu nienagannej opinii,
e) o uregulowanym stosunku do służby wojskowej,
f) o wyrażeniu zgody na przetwarzaniu danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do
przeprowadzenia rekrutacji, (wzór kompletnych oświadczeń dostępny na BIP UMiG
Szamotuły) - NIEOBOWIĄZKOWE:
1) kserokopie dyplomów, zaświadczeń, certyfikatów, itp. potwierdzających ukończenie
określonych kursów i szkoleń, w tym również studiów podyplomowych,
2) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane uprawnienia,
3) kserokopie świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy,
4) kserokopie innych dokumentów, które zdaniem kandydata mogą okazać się dla komisji
przydatne przy ocenie jego kompetencji (np. referencje).
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z adnotacją
„nabór na stanowisko: Aplikant” w terminie do dnia 10.06.2022 r. godz. 14:00:
• osobiście (osobiste składanie dokumentów jest możliwe jedynie od poniedziałku do
piątku, w godzinach 8:00 – 10:00 oraz od 12:00 do 14:00 w siedzibie Straży Miejskiej
w Szamotułach przy Pl. Sienkiewicza 14 a w Szamotułach
• pocztą na adres: Straż Miejska w Szamotułach Pl. Sienkiewicza 14a, 64-500
Szamotuły, z dopiskiem „nabór na stanowisko: Aplikant” (decyduje data wpływu a nie
data stempla pocztowego)
UWAGA – WAŻNE!:
• Niekompletne oferty, nie spełniające wymagań niezbędnych określonych w ogłoszeniu,
w tym zawierające niewłaściwą treść oświadczeń, a także dostarczone po wyznaczonym
terminie, nie będą rozpatrywane.
• Wszystkie dokumenty wchodzące w skład aplikacji powinny być w języku polskim lub zawierać
tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
• W terminie do 3 dni roboczych od upływu terminu składania ofert osoby spełniające wymagania
formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione o terminie i miejscu rozmowy
kwalifikacyjnej mającej na celu bezpośrednie nawiązanie kontaktu z kandydatem i weryfikację
informacji zawartych w aplikacji.
• Osoby wybrane do zatrudnienia będą zobowiązane do przedstawienia oryginału aktualnego
,,Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego.
• Zebrane w wyniku naboru dane osobowe zostaną wykorzystane jedynie na potrzeby rekrutacji,
której one dotyczą. Administratorem danych osobowych jest Straż Miejska w Szamotułach,
z siedzibą w Szamotułach (64-500) Pl. Sienkiewicza 14a. Każda osoba udostępniająca swoje
dane ma prawo do dostępu do nich, poprawiania i wycofania zgody na ich przetwarzanie.
Podanie swoich danych osobowych jest dobrowolne.
• Dokumenty aplikacyjne kandydatów do pracy nie wskazanych w protokole z naboru na liście
najlepszych kandydatów do zatrudnienia są niszczone niezwłocznie po zakończeniu naboru.
Dokumenty aplikacyjne kandydatów do pracy wskazanych w protokole na liście najlepszych
kandydatów do zatrudnienia ale ostatecznie niezatrudnionych są niszczone w ciągu trzech
miesięcy od zakończenia naboru. Ewentualne pytania proszę kierować na adres e-mail:
straz.miejska@szamotuly.pl lub telefonicznie: (61) 2932395 lub 694036118.
Maciej Grążka
Komendant Straży Miejskiej w Szamotułach. Straż miejska | BIP Szamotuły (szamotuly.pl)