Informacja z działalności burmistrza w okresie międzysesyjnym
Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły z działalności w okresie od dnia 25 stycznia 2023r. do dnia 6 marca 2023r. W okresie międzysesyjnym podjęto następujące działania:
I. W zakresie działalności Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej.
- Wydano:
a. 20 decyzji na zajęcie pasa drogowego,
b. 13 decyzji na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym,
c. 3 decyzje na umieszczenie reklamy w pasie drogowym
d. 9 uzgodnień dotyczące umieszczenia urządzenia w pasie drogowym,
e. 1 decyzje na przebudowę zjazdu w pasie drogowym,
f. 1 decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. - Przyjęto 130 informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania.
- Wydano 8 zaświadczenia potwierdzające złożenie w 2023 r informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania.
Realizacja zadań:
- W dniu 20.02.2023 r. dokonano otwarcia ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Budowa przedszkola integracyjnego przy ul. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego w Szamotułach”
Złożono 8 ofert: - Oferta nr 1: Ekspertis Budownictwo Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Nieszawska 1, 61-021 Poznań
Cena oferty brutto – 16.920.000,00 zł brutto - Oferta nr 2: Ciepłownik Ekoinwestycje Sp. z o. o. Sp. k.
ul. Grunwaldzka 475, 62-064 Plewiska
Cena oferty brutto – 16.630.427,08 zł brutto - Oferta nr 3: Jack-Bud Polska Sp. z o. o. Sp. k.
ul. Obornicka 362, 60-689 Poznań
Cena oferty brutto – 16.976.484,75 zł brutto - Oferta nr 4: KONSORCJUM FIRM:
LIDER: Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „REMBUD” Leon Gzyl Sp.j.
60-106 Poznań, ul. Kacza 17/41
UCZESTNICY KONSORCJUM
P.U.H. „BART” Zbigniew Bartkowiak, 62-045 Pniewy, ul. Wspólna 1/I
INSTALBUD – Michał Prędki, 64-412 Chrzypsko Wielkie, ul. Łąkowa 18
Cena oferty brutto – 16.093.409,86 zł brutto - Oferta nr 5: „Prime Construction” Sp. z o. o. Sp. Kom
ul. Bronowicka 45, 71-012 Szczecin
Cena oferty brutto – 14.266.034,80 zł brutto - Oferta nr 6: Inwest Lim Sp. z o. o. Spółka komandytowa
Wysogotowo, ul. Bukowska 41B, 62-081 Przeźmierowo
Cena oferty brutto – 17.360.432,78 zł brutto - Oferta nr 7: Revbud Spółka Akcyjna
ul. Gdańska 4a, 87-100 Toruń
Cena oferty brutto – 15.636.535,18 zł brutto - Oferta nr 8: Zakład Produkcyjno – Handlowo – Usługowy Sławomir Lisiewicz
Stróżewo 36, 64-800 Chodzież
Cena oferty brutto – 16.417.604,42 zł brutto
Trwa badanie i ocena ofert. - W dniu 24.02.2023 r. dokonano otwarcia ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Budowa stacji przeładunkowej odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą techniczną dla miasta i gminy Szamotuły” – zaprojektuj i wybuduj.
Złożono 2 oferty: - Oferta nr 1: Ekspertis Budownictwo Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Nieszawska 1, 61-021 Poznań
Cena oferty brutto – 4.230.401,80 zł brutto - Oferta nr 2: MTM Budownictwo Sp. z o.o.
ul. Koszycka 21, 33-100 Tarnów
Cena oferty brutto – 4.870.800,00 zł brutto - W dniu 2.02.2023 r. dokonano odbioru zadania pn.: „Budowa boiska przy
ul. Nowowiejskiego w Szamotułach”
Wykonawcą robót było:
Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe „INSTAL”-Złotów Marcin Kilichowski
ul. Staszica 10a, 77-400 Złotów
Koszt robót wyniósł brutto: 356.700,26 zł brutto - W dniu 28.02.2023 r. dokonano odbioru zadania pn.: „Przebudowa łącznika od ulicy Bolesława Chrobrego do ulicy Wojska Polskiego w Szamotułach”
Wykonawcą robót było:
Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych S.A.
ul. Powstańców Wlkp. 75, 64-500 Szamotuły
Koszt robót wyniósł brutto: 2.252.499,37 zł brutto
II. W zakresie działalności Wydziału Nieruchomości i Gospodarki Przestrzennej.
- Wydano 8 decyzji podziałowych.
- Wydano 3 opinie podziałowe.
- Wydano 36 decyzji o warunkach zabudowy.
- Wydano 51 zaświadczeń dotyczących przeznaczenia terenu.
- Nadano 14 numerów porządkowych.
- Zawarto 19 umów dzierżawy na nieruchomości zabudowane i niezabudowane.
- Wykazano 15 nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych przeznaczonych do dzierżawy.
- Wysłano 24 wezwania zaległej opłaty dotyczącej dzierżawy, użytkowania wieczystego i opłaty przekształceniowej.
III. W zakresie działalności Wydziału Gospodarki Odpadami
Wpłynęły 192 deklaracje o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w tym od 24 nowych płatników.
IV. W zakresie działalności Wydziału Kultury, Sportu i Funduszy Pomocowych
- Przygotowano i złożono niżej wymienione wnioski o dofinansowanie:
a. W ramach programu „Szatnia na medal” realizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego złożono wniosek pn. „Modernizacja budynku szatni sportowej KS Kąsinowo”, obejmuje on wykonanie prac remontowych w budynku szatni sportowej. Całkowita wartość zadania 30 000,00 zł. Kwota wnioskowanego dofinansowania 15 000,00 zł. Wniosek aktualnie znajduje się w ocenie.
b. W ramach programu „Kulisy Kultury” realizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego złożono wniosek pn. „Dostosowanie budynku kina Halszka w Szamotułach do potrzeb osób niepełnosprawnych”. Zakres zadania obejmuje wykonanie platformy schodowej wewnątrz budynku. Całkowita wartość zadania 83 000,00 zł. Kwota wnioskowanego dofinansowania 58 000,00 zł. Wniosek aktualnie znajduje się w ocenie. - Wniosek złożony przez Gminę Szamotuły w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg dotyczący remontu ul. Wiśniowej w Szamotułach znalazł się na liście zadań zatwierdzonych do dofinansowania. Całkowita wartość zadania 1 830 613,44 zł (oszacowana w sierpniu 2022 r.). Kwota wnioskowanego dofinansowania 1 098 368,06 zł. Aktualnie trwa przygotowanie dokumentów niezbędnych do podpisania umowy o dofinansowanie.
- Przyznano dotację na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe. Aktualnie trwa podpisywania umów o dofinansowanie.
- Rozbudowano i doposażono skatepark przy ul. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego. W ramach realizacji zadania wykonano nawierzchnię ze szlifowanego betonu i posadowiono element typu Bank Ramp. Całkowita wartość zadania 139 153,59 zł.
- Trwają coroczne przeglądy stanu technicznego boisk sportowych, placów zabaw, siłowni zewnętrznych.
V. W zakresie działalności Wydziału Administracyjno – Gospodarczego
W zakresie działalności Wydziału Administracyjno-Gospodarczego w okresie międzysesyjnym podjęto następujące działania:
- Zaopatrzono Wydział Spraw Obywatelskich w druki „ Wniosek o wydanie dowodu osobistego”, Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej w protokoły dla kontroli sposobu pozbywania się nieczystości ciekłych przez właściciela nieruchomości, Wydział Podatków i Opłat w druczki: zwrotne powiedzenia odbioru zgodne z Ordynacją Podatkową, Wydział Gospodarki Odpadami w zwrotne potwierdzenia odbioru na zasadach KPA.
- Zakupiono flagi na potrzeby tutejszego Urzędu – 30 szt.
- Zlecono przegląd gwarancyjny klimatyzatorów i usunięcie usterek w pomieszczeniach serwerowni i pokoju nr 40.
- Ogłoszono zamiar sprzedaży a zużytych/zbędnych składników rzeczowych majątku ruchomego (PARKOMETR SIEMENS- 5 szt.). Wpłynęła jedna oferta od firmy PM3D S.A. ul. Fordońska 2 z Bydgoszczy. Oferent zakupi przedmiotowe parkometry za kwotę 7 380,00 zł brutto.
- Odbyła się II Sesja Młodzieżowej Rady Miasta i Gminy Szamotuły III kadencji, która została zwołana na dzień 23 lutego 2023 r. Radni Młodzieżowej Rady Miasta i Gminy Szamotuły przyjęli Deklarację Współpracy Młodzieżowych Rad Aglomeracji Poznańskiej, upoważnili Przewodniczącą MRMiG Szamotuły do podpisania oficjalnego zapytania w sprawie możliwości stosowania Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej w podróżach Koleją Metropolitalną w strefach B i C, dyskutowali o zamiarze ogłoszenia konkursu na Logo Młodzieżowej Rady Miasta i Gminy Szamotuły.
VI. W zakresie działalności Wydziału Promocji, Komunikacji i Współpracy Zagranicznej
- Stałe prowadzenie portali www.szamotuly.pl oraz Facebook Miasta i Gminy.
- przygotowane i zamieszczone newsy – 109 szt.:
www.szamotuly.pl – 48 szt.
Facebook – 61 szt.
- Stałe zarządzanie treścią znajdującą się w infokioskach.
- Uczestniczono w konferencji burmistrzów miast partnerskich Szamotuł ON-LINE, podczas której podsumowano obecną sytuację w każdym z miast oraz omawiano możliwości współpracy na najbliższą przyszłość.
- Przystąpiono do prac nad kolejnym wydaniem Informatora Miasta i Gminy Szamotuły.
- Stała działalność informacyjno-promocyjna jednostek samorządu terytorialnego oraz podmiotów zewnętrznych działających na terenie gminy Szamotuły.
- Wielokrotny udział pracowników Wydziału w wydarzeniach zewnętrznych odbywających się na terenie Miasta i Gminy Szamotuły celem przygotowania relacji medialnych.
- Stałe udzielanie odpowiedzi na zapytania prasowe oraz przygotowanie informacji samorządowych celem publikacji w lokalnych mediach.
- Bieżąca działalność Wydziału obejmująca szereg działań administracyjnych
i promocyjnych m. in. takich jak np.: przygotowanie tekstów oficjalnych i podziękowań (w formie tabliczek oraz listów na różne okazje), udzielanie odpowiedzi mieszkańcom, studentom czy instytucjom (różne sprawy, zapytania, ankiety itp.), przekazywanie materiałów promocyjnych i promocja poprzez kampanie banerowe przy okazji organizacji różnych imprez na terenie miasta i gminy Szamotuły oraz utrzymanie sprawnego funkcjonowania stron i portali internetowych administrowanych przez Wydział Promocji.
VII. W zakresie działalności Ośrodka Pomocy Społecznej
- Opieka wytchnieniowa
Ośrodek Pomocy Społecznej otrzymał dofinansowanie w ramach projektu „Opieka wytchnieniowa – edycja 2023”, w wysokości 683 808 zł. W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 67 osób niepełnosprawnych (33 dzieci oraz 34 osoby dorosłe).
Wsparcie zostało zaplanowane poprzez:
- zapewnienie dziennej opieki dla 12 osób dorosłych z niepełnosprawnością oraz 13 dzieci z niepełnosprawnością w miejscu wskazanym przez uczestnika Programu lub Realizatora Programu;
- zapewnienie opieki dla 12 osób dorosłych z niepełnosprawnością oraz 13 dzieci z niepełnosprawnością w miejscu zamieszkania, w przypadku gdy niepełnosprawność uniemożliwia funkcjonowanie osoby z niepełnosprawnością poza domem
- zapewnienie opieki całodobowej w Domu Pomocy Społecznej dla 10 osób dorosłych z niepełnosprawnością oraz 7 dzieci z niepełnosprawnością, w celu umożliwienia opiekunom możliwości rekreacji lub leczenia, wymagającego kilkudniowej nieobecności opiekunów.
- Dodatek elektryczny
W okresie od 1 grudnia 2022 r. do 1 lutego 2023 r. złożonych zostało 169 wniosków na dodatek elektryczny na łączną kwotę 195 500,00 zł. Na dzień 06 marca 2023 r. rozpatrzonych pozytywnie zostało 137 wniosków na łączną kwotę 160 000,00 zł. Wydanych zostało 11 decyzji odmownych, 3 wnioski pozostały bez rozpatrzenia,
Natomiast 18 wniosków oczekuje na uzupełnienie brakujących dokumentów. - Refundacja poniesionych w 2023 r. kosztów podatku VAT
Refundacja poniesionych w 2023 r. kosztów podatku VAT dotyczy gospodarstw domowych, które ogrzewają się gazem i spełniają kryterium dochodowe. Zwrot przysługuje tym gospodarstwom domowym, których przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2 100 zł w gospodarstwie jednoosobowym albo 1 500 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.
Od lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. rokiem bazowym przyjętym do obliczenia dochodu gospodarstwa domowego jest rok 2021.
Od 1 sierpnia 2023 r. do 29 lutego 2023 r. rokiem bazowym jest rok 2022.
Koniecznym warunkiem do przyznania refundacji VAT jest zgłoszenie budynku do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Wnioski składa się:
do dnia 29 lutego 2024 r. w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury VAT.,
po dniu 29 lutego 2024 r. w ciągu 30 dni od otrzymania faktury VAT, która jest przedmiotem wniosku.
Do wniosku należy dołączyć fakturę rozliczeniową obejmującą rok 2023 oraz potwierdzenie zapłaty za ww. fakturę.
Faktura rozliczeniowa musi zawierać dane osoby składającej wniosek o refundację VAT, zatem niemożliwe jest przyznanie refundacji osobie, która nie podpisała umowy na dostawę paliw gazowych.
Do dnia 6 marca 2023 r. ilość złożonych wniosków o refundację podatku VAT wynosi 20.
- Świetlica Anioły
W dniach od 3 do 6 lutego 2023 r. młodzież ze świetlicy Anioły
i szamotulskiej grupy PaT uczestniczyła w wyjeździe do Rzymu. Wyjazd był podziękowaniem, za zaangażowanie młodych ludzi w liczne projekty profilaktyczne, w poszukiwanie nowych alternatyw dla swoich rówieśników,
a także stworzenie makiety Lepszego Świata – Edenu, gdzie młodzież prezentowała rozwiązania korzystne dla naszej Planety, uwzględniając społeczne zasady fair, zrównoważonego rozwoju i empatii.
Wyjazd był początkiem projektu „Młodzież w kryzysie bezdomności”. Ideą przedsięwzięcia jest ukazanie kryzysu bezdomności w związku z wzrastającą liczbą młodych osób, które potrzebują wsparcia, nieradzących sobie finansowo, mieszkających na ulicy, w opuszczonych budynkach, a także pomieszkujących u znajomych. Podczas wyjazdu powstała sztuka „Wszystkie drogi prowadzą do nas samych”, która zostanie wystawiona podczas Międzynarodowego Festiwalu Bajek.
VIII. W zakresie działalności Szamotulskiego Ośrodka Kultury:
Ośrodek zorganizował koncerty: Macieja Balcara z zespołu „Dżem”, Jig Reel Maniacs z muzyką irlandzką i szkocką, „Bajkowy koncert” dla dzieci w wykonaniu Kasi Najderek z zespołem, operetkę „Miłosny zawrót głowy”, stand-up Pawła Reszeli. Podczas wszystkich koncertów sala była pełna.
Ośrodek zorganizował też program ferii dla dzieci i młodzieży podczas którego zaproponowano ponad 40 różnych punktów programu, XXI Przegląd Teatrów Dziecięcych i Młodzieżowych o statuetkę Czarnej Księżniczki, warsztaty garncarskie dla całych rodzin, spotkanie Klubu Seniora z okazji Dnia Kobiet.
Ośrodek współorganizował: finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy podczas którego w Szamotułach zebrano rekordową kwotę ponad 150 tysięcy złotych.
Ośrodek wsparł organizacyjnie Karnawałowy Bal Seniora, spotkania z okazji Dnia Kobiet w Gąsawach i Przyborówku.
IX. W zakresie działalności Biblioteki Publicznej:
21.01 – Pierwsze warsztaty dziecięce z cyklu Dziecięca Biblioteka Doświadczeń; warsztaty robienia żelowych świeczek; 30 uczestników.
2. 22.01 – Uroczystość obchodów 136 rocznicy powstania Towarzystwa
Gimnastycznego Sokół w Szamotułach.
3. 26.01 – Spotkanie DKK.
4. 28.01 – Warsztaty zielarskie dla początkujących; 12 uczestników.
5. Ferie w bibliotece
– 30.01-03.02 – Książka w ruchu; zajęcia ruchowe, dogoterapia
– 06.02-10.02 – Szkoła magii
Udział wzięło łącznie ok. 90 uczestników
6. 06-17.02 – Zbiórka karmy dla schroniska zwierząt „Przytulisko u
Wandy”. Do zbiórki dołączyły dzieci z rodzicami i opiekunami z
Przedszkola i Żłobka Słoneczko.
7. 14.02 – „Zakochaj się w książkach” czyli Walentynki w bibliotece
– Randka w ciemno z książką
– Quiz walentynkowy ze słodką niespodzianką
– Spotkanie o kawie przy kawie z właścicielami ZAO Caffee Sarą i
Mikołajem R. ; 20 uczestników.
8. 15.02 – Spotkanie z Włodzimierzem Łęckim promujące książkę „Wielkopolska nie miała dla mnie tajemnic”; współorganizacja z Klubem Rotary Szamotuły.
9. 16.02 – wieczór gier planszowych.
10. 21.02 – Wiesław Kot i „Najpiękniejsze sceny filmu polskiego” –
spotkanie z publicystą i krytykiem filmowym.
11. 23.02 – Spotkanie DKK.
12. 01.03 – Okolicznościowa wystawa „Żołnierze Wyklęci – podziemie
niepodległościowe 1944-1963” – w holu biblioteki.
13. Kolejne świadectwa w Archiwum Historii Mówionej.
14. Cykliczne warsztaty i zajęcia dla dzieci z przedszkoli i
młodszych klas szkolnych: ilość: 8; liczba uczestników: 96.
15. Zajęcia edukacyjne dla młodzieży( kl.VII- VIII i szkoły
ponadpodstawowe): ilość: 1; liczba uczestników: 24.
16. Wolontariat: 3 uczniów szkół podstawowych ( kl.VIII)
17. Praktyki: 2 uczniów szkół średnich, 3 w ramach studiów podyplomowych (z czego 2 w trakcie).
18. Wypożyczenia w budynku głównym w okresie styczeń-luty, odpowiednio: 6.876 egz. i 6.070 egz.
19. Zakupiono 274 egz. na sumę 8.177,68 zł. Przyjęto w darze 15 egz. na sumę 275 zł.
Włodzimierz Kaczmarek
Burmistrz Miasta i Gminy Szamotuły